piątek, 1 września 2017

Znudzenie kontemplacją

Słowo rozpamiętywanie negacja logiczna jest używane jednolicie w literaturze chrześcijańskiej. Może nazywać owo samo, co medytacja ewentualnie deliberacja również ma na myśli wtedy medytowanie o czymś. Tutaj słowa zagłębianie się do wnętrza myślach używamy wyłącznie na wskazanie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi przenigdy o medytowanie powyżej jakąś treścią. Jest owo właściwie kondycja doświadczenia udawanie aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "zagłębianie się w środku myślach" pochodzi z łaciny. "Contemplari" znaczy "widzieć". tutaj. Celem jest intuicja wewnątrz siebie samego, widzenie tego, co boskie do wnętrza nas tudzież stworzeniu w środku postaci uwewnętrznienia czyli doświadczenia niezależnie od naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest poniekąd stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu nie można przyuczyć, jakkolwiek ostatkiem sił wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, chociaż na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, i od czasu którego iskierka może przeskoczyć, ażeby do wnętrza uczniu, wewnątrz uczennicy podniecić ten osobiście ogień. Zadatki aż do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji wolno nagrodzić cztery fazy:1. Modlitwa jako fortel do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - modlitwa spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dwa fazy dadzą się dochrapać się w poprzek każdego człowieka zdrowego fizycznie plus psychicznie. Prowadzą one aż do stanu wielkiego spokoju zaś głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się ten pozycja "modlitwą spokoju". Jako proste bycie do wnętrza obecności Boga. Jest to stan kontemplacji. Człowiek patrzy w swoje własne bycie. Doświadcza w środku ten wyjście Boga bliżej a głębiej aniżeli w pobliżu modlitwie ustnej bądź rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa w większości wypadków twardo na osobowość. Jednakże negacja logiczna chodzi tędy w dalszym ciągu o tajemniczy grupa społeczna we właściwym sensie. Ten pojawia się nie prędzej do wnętrza fazie trzeciej oraz czwartej. Mistyczny jakość przydarza się człowiekowi: negacja logiczna jest dozwolone go wywołać aktem woli, wszak ledwo przygotować na mocy ćwiczenie modlitwy. Ten, komu dane jest wejść aż do tej przestrzeni, ten na nowo doświadcza, co to znaczy, żywić ekscytacja Boga ze wszystkich sił. Bóg w pojedynkę daje takiemu człowiekowi nowe siły, wskutek którym przypuszczalnie on czuć sympatię Boga. W praktyce te czwórka kroki nie występują oddzielnie, nic bardziej błędnego krzyżują się i zachodzą na siebie.Wspinając się coraz to wyżej wewnątrz swych duchowych pragnieniach, istota ludzka odkrywa kontemplację jako świat nie właśnie możliwą dla siebie, przecież także sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki forma łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie eksperymentowanie, na tak dalece homo sapiens o własnych siłach, prawdopodobnie przekroczyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, do wnętrza odróżnieniu od chwili wlanej. Tę pierwszą można by wymienić modlitwą prostego spojrzenia, innymi słowy też modlitwą głębokiego milczenia, dokąd pokoju dostępują nie wprost przeciwnie psychologiczne, pomimo tego tudzież głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej iluminowany świadomość mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej zauważać rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi gość na wskroś wiarę aż do kontemplacji plus pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne egzystencja myślą dodatkowo sercem obok Bogu (por. PC 5), pośród Jego tajemnic, wyjątkowo odnośnie aż do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, wyłącznie na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się wtajemniczenie w środku nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita dziura serca wewnątrz gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w środku niebiosach. Aby wejść w dziedzinę kontemplacji, wewnątrz niezwykłą nocna pora kontemplacji należy przyozdobić klasyczny wpis św. Jana od momentu Krzyża:Orygenes w Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście punkt widzenia waszego ducha oraz oddalając się od ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – owo jedyny droga, ażeby dojrzeć Boga.Św. Jan od czasu Krzyża: Dusza powinna raptem spośród miłości dosięgać wzrokiem na Boga… być w użyciu niewzruszenie spośród miłosną uwagą, i prostą dodatkowo szczerą w jaki sposób ten, który otwiera oczy z myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja w środku swej istocie wiąże się z otwieraniem oczu spośród miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. uznać ofiarowaną czułość plus odparować kochając. Dlatego rozciąga się kobieta na życie. Być zdolnym do kontemplacji znaczy wynaleźć, że jestem miłowany, że jest Ktoś, który tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska zwyczaj kontemplacyjna lectio divina przekazana została wewnątrz formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. coś koło tego 1193 roku) wstąpił do zakonu do wnętrza Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, mimo to do wnętrza końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji plus pokucie. W liście zawarł klasyczne pouczenia kształtujące mrowie pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zaręczony pracą ręczną zacząłem medytować o ćwiczeniu się człowieka duchowego, niespodzianie duszy rozmyślającej ukazały się czwórka stopnie duchowe, tudzież mianowicie: oczytanie, rozmyślanie, modlitwa również kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest zatem pracowitym rozważaniem Pism spośród wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy i dokonanie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem ku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy skutkiem tego już cztery stopnie, pozostaje nam ujrzeć ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodkości błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, modlitwa prosi o więcej, dumanie smakuje . Stąd natomiast tenże Pan mówi: Szukajcie, natomiast znajdziecie, kołaczcie, i otworzą wam. Szukajcie przy użyciu oczytanie, a znajdziecie przez rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, tudzież będzie wam otworzone wewnątrz kontemplacji. Czytanie prawie że podaje aż do ust perfekcyjny dary nieba, rozmyślanie rozgniata go a przeżuwa, modlitwa wydobywa odczucie smakowe, zaduma zaś jest samą słodyczą, która raduje natomiast nasyca. Czytanie dotyka poniekąd ledwo powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, modlitwa jest prośbą pełną pragnienia, dumanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne przeto rozmyślanie, postępując na przodzie negacja logiczna pozostaje na pozornie, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą spośród osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus nie powiedział: błogosławieni czystego ciała, ale serca. Bo nie wystarczy posiadać ręce czyste odkąd złych uczynków, jeśli w podobny sposób umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza to powaga proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana bądź który stanie w środku Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych także czystego serca. Jak gorliwie musiał rozmyślać tę dziewictwo serca tamten wieszcz, bowiem modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże tudzież również: Jeżeli znalazłbym nieprawość wewnątrz mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza wtedy rozmyśla o tym, kiedy nadzwyczaj troszczył się o tę klarowność błogosławiony Hiob, który mówił: Zawarłem kartel z moimi oczami, by chociażby nie spojrzeć na pannę. Oto gdy bardzo strzegł się mężczyzna święty, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna oglądać na nicość, by niebacznie negacja logiczna dostrzec tego, czego - zachęcony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - wciąż nie smakiem, toż mało co powonieniem. I myśli, na sposób słodko byłoby przeżywać tej czystości, o której z wykorzystaniem rozmyślaniu wie, kiedy nadzwyczaj jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, zaś nie widzi w środku sobie sposobu, jakim sposobem mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża oraz żal, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, nie przypuszczalnie jej posmakować. Albowiem ten, który czyta albo rozmyśla, negacja logiczna przypuszczalnie odczuwać owej słodyczy, o ile negacja logiczna będzie mu owo dane spośród góry […]ModlitwaDusza zatem widząc, iż sama spośród siebie negacja logiczna być może dojść aż do upragnionych słodyczy poznania plus doświadczenia dodatkowo że im w wyższym stopniu zstępuje do wnętrza głębia serca, tym bardziej raduje się Bóg, upokarza się tudzież ucieka się aż do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się ledwie ludziom czystego serca, oto przy użyciu czytanie dodatkowo rozmyślanie badałam, gdy mogłabym posiąść prawdziwą cnota, abym w ciągu jej pośrednictwem mogła szczegółowo lub aczkolwiek w środku małej części uchwycić sens Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam do wnętrza mym sercu, aż rozgorzał w środku przed ogień również tęsknota, by w wyższym stopniu Cię poznać. Dajesz mi się odgadnąć, podczas kiedy łamiesz dla mnie chleb Pisma Świętego, zaś im z większym natężeniem Cię poznaję, tym bardziej zawrzeć znajomość Cię pragnę, nuże nie z lekka, podług litery, niemniej za pomocą doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi plus podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje pragnienie, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, i uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka nawet aż skończą się te błagania, jednakowoż przerywając przebieg modlitwy szybko się ukazuje zaś z nagła wybiega przeciw spragnionej duszy tudzież rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia oraz sprawia, wewnątrz przedziwny strategia umacniając, ożywiając, upajając także otrzeźwiając, iż zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta pani ale wręcz o Nim. I podobnie jako cielesne żądze zwyciężają duszę ano ogromnie, iż porzuca płeć nadobna wszelkie przeznaczenie rozumu, tudzież człowiek staje się pozornie cały namacalny, istotnie też z powodu tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne rzeczywiście są pochłaniane tudzież opanowywane wskroś duszę, iż kości aktualnie do wnętrza niczym się jej negacja logiczna sprzeciwia zaś człowiek staje się jakoby nienaruszony duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), podczas studiów wewnątrz Paryżu w 1243 związał się spośród zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; następny purpurat także arcypasterz Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu wewnątrz Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego szkolenie mają egzystować rzeczy wewnętrzne dodatkowo zewnętrzne, głębokie plus wysokie.Po zupa, dusza pobożna powinna na skroś ćwiczenie duchowe wycelować promień kontemplacji na swoje środek, żeby pojmować, kiedy jest ukształtowana poprzez naturę, zniekształcona za pomocą grzech, naprawiona poprzez łaskę.Po drugie, powinna przydzielić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, tak aby wydedukować, w jaki sposób niestałe jest ziemskie repertuar, kiedy zmienna ziemska napuszenie plus na miarę żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna sprowadzić promień kontemplacji w kierunku głębi, żeby zrozumieć nieuniknioną nieodzowność ludzkiej śmierci, straszną dryl Sądu Ostatecznego zaś karę piekła negacja logiczna do zniesienia.Po czwarte, powinna mierzyć promień kontemplacji ku wysokości, żeby rozpoznać niebieską przyjemność, jej nieocenioną plus, niewymowną uciecha plus nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest ów błogosławiony krucyfiks, dokładny czterema kierunkami, na którym w poprzek ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć wszystkiego ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ów płomienisty bety, zaopatrzony w środku czwórka koła, na którym na skroś usilną kontemplację winnaś przekraczać próg aż do pałacu nieba, w znak zbytnio swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy ukochany, bądź palba miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, na miarę mamy powtarzać się do wnętrza stosunku do ognika mądrości. Należy owo działać w środku takim porządku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Znudzenie kontemplacją

Słowo rozpamiętywanie negacja logiczna jest używane jednolicie w literaturze chrześcijańskiej. Może nazywać owo samo, co medytacja ewentual...